31 Ekim 2013 Perşembe

MIRNAME/YALVAÇ URAL-FERİDUN ORAL


Gönderen: 2 Balık 1 Kedi




 


“Büyüklere kedi şiirleri” diye yazıyor kapağında ama aslında her yaşa hitap eden içi kedi dolu, harika bir şiir kitabı Mırname.
Çocuk kitaplarıyla tanınan yazar Yalvaç Ural yazmış ve yine çocuk kitaplarından tanıdığımız Feridun Oral resimlemiş. İlk baskısı 1999 yılında yapılmış ama geçtiğimiz yıl YKY’den yeniden basılmıştı ve benim ilgimi de o zaman çekmişti. İçinde kedi var şiir var harika çizimler var, daha ne olsun diye düşünmüştüm ama fazlasını buldum diyebilirim.
Evde bir kediniz varsa, yolda bir kedi görüp ona selam vermeden geçmiyorsanız ya da kedilerle ilgili bir şeyler okumak hoşunuza gidiyorsa, bu kitabı kaçırmayın derim. Evdeki çaydanlığın onlar için anlamını kaçırmak istemeyiz yoksa:


ÇAYDANLIK VE KEDİ
Dumanı tüten
Bir çaydanlık,
Mutluluk verir
Kedilere.
Her ne kadar
Çay sevmeseler de,
Onlar için,
Evde her şeyin
Yolunda gittiğinin
İşaretidir çaydanlık



Mırnâme – Büyüklere Kedi Şiirleri
Yazan: Yalvaç Ural
Resimleyen: Feridun Oral
Yaş grubu: 8+
Yapı Kredi Yayınları, 2012, karton kapak, 52 sayfa
 


2 yorum:

"bi" dedi ki...

bende de var bu güzel kitap.
çizimler bir harika 8)

Pınar dedi ki...

Evinde bir kedi olan, nerede bir kedi görse ilk kez kedi görmüş gibi bakan biri olarak merak ettim bu kitabı. Alayım da, prensesim kitaplarla değil benimle ilgilen diye kollarıma saldırırken ben keyif içinde bu kitabı okuyayım. :)

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?