3 Ekim 2013 Perşembe

MURAT MENTEŞ/DUBLÖRÜN DİLEMMASI/ KORKMA BEN VARIM/ RUHİ MÜCERRET

Gönderen: atalet


murat menteş külliyatını okumaktaydım bu ara..
korkma ben varım'la başladım..
dublörün dilemması ile devam ettim..
bu akşam üçüncü olarak ruhi mücerret'i bitirdim..

murat menteşin romanları..
tanımlar üstü kitaplar..
aforizmadır.. epigramdır..
darb-ı meseldir..
kıssadır..
miztisizmdir..
karakterlerin her birine seçilmiş olan isimlerdir..
dost sanatçıların isimleri..  eserleri ..
ya da kahramanlarının rastgele bölümlerde boy göstermesidir..
kurgudur.. örgüdür..
cümlelerin seçkin güzelliğidir..
özgünlüktür..
birçok ayrıcalıklı vasfı olan  kitaplar..

arka arkaya okumanın ..
getirdiği avantaj ile..
tuhaf ayrıntıları yakalama şansım oldu..
her romanda bir kadın doktor bulunduğunu..
hepsinin güzel olduğunu.. farkettim..
belki de.geleneksel olan güzel ve çekici " hemşire" karakterlerinin artık değiştiğini düşündürdü bana..
kadın doktorlara iki romanda da gezegen adları verdiğini farkettim ..

ve 2/3 diğerkamlıktan söz edilmesi.. bu kavramın yazar için özel bir önemi olduğunu düşündürdü sonra..
üsküdarı sevdiğini farkettim mesela..
baudrillard ve simulasyon teorisine bir ilgisi olduğu kesin gibi..
uzak doğu döğüş sanatıyla ilgilenen birileri var..kitaplarda..

öngörüler var .. yazarda..
toplumsal ve politik yaşamla ilgili..
onları yeri geldikçe serpiştiriyor aralara..
hatta son kitapta dönüp kitabın basılma ayına baktım..
bazı sözler var mesela.. sanki bugün söylense tam da laf sokma olarak algılanacak..
ama önceden yazılmışlar..

"biz savaşı cnn'de izlemedik"
yazarın kendisi..
tuhaf bilgiler ansiklopedisi okumuş olabilir çocukluğunda..
malumatfüruş bir yazar..
tarihten tarihçeye.. tıptan.. ayakkabıya..
papağandan.. paraşüte bir çok konudan söz eden..
"bunları biliyor muydunuz" köşesi gibi ilginç bilgileri paylaşan karakterler belki..
kendimle özdeşleştirmiş olabilirim..
aktar gibi tuhaf bilgiler toplayanlardanım zira ben de..

yoksa karakterlerin yalnızlığı tercih eden biraz da huysuz kişiler olması mı..
bu yakınlık duygusunu yaratıyor ama ben bu "marjinal" karakterleri pek sevdim..

 yazarın ilk okuduğum basılı yayını
gazete köşe yazarlığından istifa mektubu..oldu. desem..
tarafgir olur muyum bilemedim..
sonrasında da kendisiyle yapılan bir röportajda verdiği cevaplar..
tesbitleri...
aslında tüm kitapsever dostlarımın tavsiye etmesine karşın..
inatla okumadığım bu yazarı..önce sipariş listeme.. sonra da hayatıma..
külliyatıyla taşıdı..

kitapları bitirdiğimde ..
afili filintalar zamanında beri takip etmemiş olduğum için üzüldüğüm..
geç tanıdığım  bir yazar'ım olarak kayda geçirdim..

sonuç olarak sıcak ve keyifli romanlardı..
okurken de keyif aldım..
bundan sonra da murat menteş dendiğinde hep damağımda o lezzeti duyumsayacağım..
ve yüzümde öyle hafif bir gülümseme olacak..

"eğer öldürürsen.. yaşatmazsan beslemezsen.. yaşama azmi aşılamazsan.. insanlar senin yanında kendilerini cehennemin dumanında boğulur gibi sıkıntılı.. üzgün.. baskılanmış.. boyunduruk altında.. kısıtlanmış.. suçlu.. mahçup.. rahatsız.. cezalandırılmış.. mahrum... hissederlerse.. sen cehennemden .. öldüğün anda yatay geçişle ahret ve cehennemini boylarsın"
Dublörün Dilemması
İLETİŞİM yAYINLARI,İlk Baskı 2005, son baskı 2013,263 sayfa

Korkma Ben Varım
İLETİŞİM yAYINLARI,İlk Baskı 2009, son baskı 2012, 424 sayfa

Ruhi Mücerret
APRİL YAYINLARI, İlk Baskı 2013, 320 sayfa

Hiç yorum yok:

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?