27 Ekim 2013 Pazar

FELİDAE/AKİF PİRİNÇCİ




Gönderen: Bi




“Eğer öykümü gerçekten dinlemek istiyorsanız – ki ben size ısrarla dinlemenizi salık veririm– öncelikle pek de hoş bir öykü dinlemeyeceğiniz fikrine kendinizi alıştırmış olmanız gerekir. Tam tersi, geçen sonbahar ve kışın katlanmak zorunda kaldığım esrarlı olaylardan sonra şunu kesinlikle kavradım ki, uyumlu ve huzurlu bir yaşam, özellikle hemcinslerim için sadece kısa süreli bir olgudur.”

Felidae, belki bu yayınevinin seçtiği bu kapak resminin de etkisi vardır bu izlenimde, neşeli, keyifli bir roman zannederek elime aldığım, arka kapak yazısını okuduktan sonra ise değişen fikrime rağmen almaktan vazgeçmediğim bir roman oldu:
“olağanüstü iyi hazırlanmış ve çok mantıklı bir kurguya sahip bir dedektif romanı!”

Sıradan bir dedektif romanı değil Felidae. Kitle katliamı, dini tarikatlar, çılgın fikirler, korkunç deneyler... Merakla okunan bir “kedili” roman. Romanın sinemaya da uyarlanmış olduğunu ekleyelim.

Hem kedilerle tanışık olanlara, hem gerilimden hoşlananlara, gizemli olayların izini sürmek isteyenlere, ya da sadece okumayı sevenlere... Tavsiye ederim.



Felidae
Yazan: Akif Pirinççi
Çeviren (orijinal dili Almanca’dan): Turgay Yağan
Real Yayıncılık
İlk Baskı: 1995
272 sayfa
 

2 yorum:

Judy Abbott dedi ki...

o ne muhteşem bir kedi öyle:)

kitabın yeni baskısını okudum ve aşık oldum. sonra yayınevini beklememeye karar verdim ve gittigidiyor'dan önceki basımda çıkmış tüm Felidae romanlarını alıverdim, sıralaması da şöyle:

Felidae
Francis
Cave Canem
Düello
Salve Roma

:)))

Leylak Dalı dedi ki...

Judy,
Sen bu kitabı keşfetmesen şaşardım zaten. Kedisi atkılı seni :)

Leylak Dalı

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?