24 Ekim 2013 Perşembe

MÜREKKEP İÇİCİLER/ERIC SANVOISIN-MARTIN MATJE



Gönderen: 2Balık 1Kedi





Kitapları hepimiz çok seviyoruz ama ne yazık ki istediğimiz her kitabı okuyamıyoruz. Hayat tercihlerden ibaret, diyerek bir seçim yapıyoruz sadece bazı kitapları okuyabiliyoruz. Sevdiğim bir yazar “tüm kitapları okumaya ne yazık ki vaktimiz yetmez o yüzden de yazar seçerek okumalıyız” demişti. Bu cümlede beni etkileyen kısım “tüm kitapları okumak için ne yazık ki vaktimiz yetmez” tarafıydı. Belki ben de biliyordum dediğini ama bir anda böyle bir cümle okuyunca üzülmüştüm. Engin matematik bilgimle (!) bir hesap yapınca sadece istediğimiz tüm kitapları okumak için bile yemeden içmeden ve mümkünse uyumadan yaşamamız gerekiyordu.
Neyse ki üzüntüm fazla sürmedi çünkü bu duruma da bir çözüm bulundu hatta adı bile kondu: Mürekkep İçiciler.
Bu kitapla normal şartlarda ne zaman tanışırdım bilmiyorum sevgili kuzenim benim için almış, beni bir süre göremeyince de kendisi okumuş test etmiş ve nihayet kitapla kavuştuk.  Adının dışında kapağı da oldukça tuhaf. En sevdiklerimden yani resimli, eğlenceli bir kitap.
Odilon kitapları hiç ama hiç sevmemektedir. Babasının kitapçı dükkanı olduğu düşünüldüğünde de bu durum can sıkıcıdır.
Ta ki…
Kitapçıda karaciğerinden rahatsızlandığı için kan içemeyen ve artık mürekkeple beslenen eski bir vampirle karşılaşana kadar.
Ne, yoksa vampir çocuğu mu ısırmış? Çocuk da vampir mi olmuş? Yoksa sadece “mürekkep içici” mi olmuş?
Vampirli kitaplardan çok hoşlanmasam da bu kitabın tarzını sevdim. İtiraf edeyim, sanırım en çok pipetle kitap içmeleri hoşuma gitti J Fantastik görünse de kitabı uykudan az önce okursanız sevdiğiniz ama okumadığınız kitapları içerken görebilirsiniz…
Elbette sayfaları çevirmenin, kitabın yanına çay/kahve koyup okuma köşesinde keyif yapmanın, kitap ayraçlarına bakmanın tadı bambaşka. Ama ben denedim de, pipetle de fena okunmuyor hani.


Mürekkep İçiciler
Özgün Adı:Le budeur d’encre
Yazan:Eric Sanvoisin     Resimleyen:Martin Matje
Çeviren:Yasemin Tanbi
Binbir Çiçek Kitaplar, 2011,43 sayfa


Hiç yorum yok:

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?