25 Ekim 2013 Cuma

RUHİ MÜCERRET/MURAT MENTEŞ

Gönderen: Şenay Salihoğlu



Ruhi Mücerret’i okurken insanın 100 yaşına kadar yaşayası geliyor.
Hayır yani ben de o yaşa kadar Ruhi Mücerret karakteri gibi her yere yetişebilecek durumda olursam izin verin sonuna kadar yaşayayım .

Bu benim okuduğum ilk Murat Menteş kitabım. Açıkçası bir arkadaşım tarafından hediye edilmeseydi, Murat Menteş kitaplarının arşivime eklenmesi uzunca bir zamanımı alabilirdi. Çünkü ben aslında mizah denilen şeyin kitaplarda da yapılabileceğine inananlardan biri değilim. Bunun için görselliğe ihtiyaç duyarım. Ama itiraf ediyorum ki; bazı yerleri okurken sesli sesli güldüm. Hele de Ruhi Mücerret’e ısrarla yedirilmesi istenen o brokoli bölümü yok mu? Zihnimde canlandırıp kendimi gülmekten alıkoyamadığım anlardan biriydi.

Kitapta ayrıca beni etkileyen şey, başka eserlerden toplanmış, yazının gidişatına uygun bölüm başlıklarını oluşturan alıntılar idi. Hepsi de tek tek altı çizilecek özlü ve anlamlı sözcüklerden oluştuğu içindi belki de. Kişisel düşüncem, kullanılan alıntıları öncesinde biriktirip toplamış olması, yazar gibi yaşamı boyunca bir sürü kitabı hatmetmiş birinin, okuma birikimine ve kitap için vermiş olduğu ekstra bir emeği size alttan alttan hissettiriyor olması, kitabın yazarına ayrıca saygı duymanıza neden oluşturuyor. Sizi bilmem ama şahsen bende bu saygınlığı oluşturdu.


Bunun dışında kitap kapağını da sevdiklerim arasına katmak isterim.

"Hem ne demiş Murat Menteş Cüneyt Arkın film çevirir, Gencebay şarkı söyler ve ben roman yazarım."


Etkilendiğim bölüm başlıklarından ve satır aralarından birkaç alıntı:

"Birinin duygularına haddinden fazla değer verirsen, onu anlaman imkânsızlaşır." 
"Aşk sizde olmayan bir şeyi, bunu sizden istemeyen birine vermeye çalışmaktır". 
"Sevmek de yetmiyormuş… Çok eskiden rastlaşacaktık." 
"Bir insan hakkındaki gerçek duygularımız, onu uyandırırken açığa çıkar." 
"Evrende yalnız mıyız bilmiyorum ama dünyada yalnızız."


Ruhi Mücerret
Yazan: Murat Menteş
Kapak tasarım: Mottovs.com
April Yayıncılık / 320 sayfa

Editörün notu.. Ruhi Mücerret ile ilgili bir diğer görüş için tıklayınız.
Murat Menteş'in diğer kitapları  için tıklayınız.

1 yorum:

"bi" dedi ki...

Murat Menteş beni de güldüren bir yazar oldu, üstelik sadece bir kitabını okudum henüz 8)
Ama senin aksine ben daha çok yazarak yapılan, ve üstü kapalı yapılan mizaha gülüyorum. Komiklik olsun diye yazılmamış izlenimi veren yazılara. İroniye mesela.
Yakında bir Murat Menteş daha okuyacağım 8) Beğeneceğimden eminim.

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?