8 Kasım 2013 Cuma

YEŞİL PERİ GECESİ/AYFER TUNÇ

Gönderen: Şenay Salihoğlu



Yeşil Peri Gecesi,  Ayfer Tunç ile tanışmama vesile olan kitaptır.
Bir arkadaşımın hediye ettiği ve  yaklaşık 1 yıla yakın okunacaklar arasında bekledikten sonra  bir gün elime aldığım, aldığım andan itibaren de bırakamadığım en değerli kitaplarımdan birisi.
Babasının geçirdiği talihsiz bir kaza sonrasında ailesi darmadağın olan, çocukluğunun en güzel yıllarını kaza sonrası engelli kalan bir babaya adayan, içi etrafındaki insanlara ve ailesine hınçla dolu roman boyunca adını hiçbir zaman öğrenemediğimiz, güzelliğiyle nam salmış bir kadının hikâyesi.  
Kitapla ilgili  fazla ayrıntı yazmak istemiyorum. Alınıp okunulması gereken sonrasında pişmanlık duymayacağınıza emin olduğum bir kitap çünkü.  
Kitaptaki karakterin en çok babasına olan bağlılığını sevdim. Ve ilk ve tek aşkı olan Ali’yi kendince kendi dünyasında korunaklı bir biçimde sevişini…  Ayfer Tunç ‘a hayran kalınmasına sebep olan bu kitabı mutlaka ama mutlaka alın ve okuyun diyorum sadece.
Kitaptan küçük bir alıntı:
“Aslında Osman’ı o mahut geceden beri sevmiyordum. Ama bir zamanlar sevmiştim. Birini bir zamanlar sevmiş olmak insanın içinde iz bırakıyordu. İnsan o kişiyi artık sevmese bile iz kalan yer acıyordu. “

Yeşil Peri Gecesi,
Ayfer Tunç
Can Yayınları, 2010, 472 s
Kapak Tasarımı: Ayşe Çelem Design
Edebiyat, Roman

Hiç yorum yok:

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?