11 Kasım 2013 Pazartesi

KIRMIZI ZAMAN/MİNE SÖĞÜT

Gönderen: atalet


mine söğüt
benim için ilginç bir yazar..
aşkın sonu cinayettir'i okumuştum önce sonra deli kadın hikayelerini.. geriye dönük okumaya çalışıyorum şimdilerde..
kırmızı zaman 2004'de ilk kez yayınlanmış ..
benim elimdeki dördüncü baskısı..

sade bir dil ile oldukça karmaşık yer ve zamanları anlatıyor mine söğüt..
istanbul'un çok farklı bir yerinde surdibi evlerinde geçtiği için..
sürekli fantastik ortam duygusu veren..
son derece gerçek dünyada..
her biri ayrı sevilesi insanlardan örülü..
kötü kahramanı olmayan bir roman..


her bölümün başında..
ilginç bilgilendirmeler.. sözlük ve tarihi sözlüklerden alıntılarla kurgulamış yazar öyküsünü..

farklı bir okuma oldu benim için..
keyifle paylaşıyorum..

mine söğüt'süz kalmasın kitaplığınız ve okumalarınız..

"insanlar sokakta gördükleri berduşların doğuştan beri öyle olduklarını sanır.. onların bir geçmişleri..
bir anneleri.. bir babaları.. evleri.. umutları olduğunu hiç akıllarına getirmezler... onların normal bir yatakta uyandıkları..
sabahları çay demledikleri.. bir kızı/oğlanı öptükleri.. televizyonda maç seyrettikleri..
akşam evlerinin zilini çaldıkları.. komşularına günaydın dedikleri.. bankaya girdikleri son bir gün olduğunu düşünmezler..
oysa delilerin deli olmadıkları günler vardır kişisel tarihlerinde ..
ve bu günler bazen çok geride bazen hemen dündedir.."


Kırmızı Zaman Mine Söğüt
Kapak Tasarımı: Nahide Dikel 
YKY, 4. baskı 2012,219 sayfa, 
Edebiyat, Roman

Hiç yorum yok:

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?