18 Kasım 2013 Pazartesi

KAPALIÇARŞI CİNAYETİ/ESRA TÜRKEKUL


Gönderen: Leylak Dalı




Polisiye sevgimi bilen bir arkadaşım "çok güzel" diye tavsiye edince almıştım "Kapalıçarşı Cinayeti"ni. Hemen başlayamadım okumaya ama başlayınca da elimden bırakamadım. Son zamanlarda okuduğum en eğlenceli polisiyelerden biriydi. Kahramanımız Berna eşinden ayrıldıktan sonra pek severek olmasa da tur rehberliği yapan, esasında yan gelip yatmaktan hoşlanan,  sık sık bunalıma girip ilaçlarla  toparlanan, boşanma ve babasının ölümünün ardından kendini yeme içmeye verip giderek tombullaşan, gerildikçe çişi gelen bir kadın. Tüm bu olumsuzluklara rağmen kendiyle ve çevresiyle de dalgasını geçebilen biri. Özellikle iç seslerini okumak çok eğlenceli.

Berna yine böyle pek de gönüllü gitmediği bir İstanbul turu gününde müşterisi olan ABD'li karı-kocayı Kapalıçarşı'ya götürür. Zaten sıkıntıyla geçirdiği sürecin sonunda çiftin erkek olanı Kapalıçarşı'daki Kazaz Han'da ölü bulunur. Haydi bakalım, Berna ayıklasın pirincin taşını. Sonrasında zaten olaya bir şekilde dahil olacak ve katili bulmak için Komiser Fatih'e eşlik etmek zorunda kalacaktır. Eh gerisini siz okuyup göreceksiniz ve okuduğunuza asla pişman olmayacaksınız. Sürükleyici bir dil, eğlenceli diyaloglar, araya sıkıştırılmış yan hikayeler kitabı sıkılmadan, soluksuz okumanıza neden oluyor.

Polisiye severlere ısrarla öneriyorum ve eğer bu satırları okuyorsa  Esra Türkekul'a ikinci kitabı bir an önce yazması için ricada bulunuyorum...



Kapalı Çarşı Cinayeti/Esra Türkekul
Esen Kitap/2013, 1. bası/256 sayfa
Polisiye

Hiç yorum yok:

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?