7 Kasım 2013 Perşembe

KİTAPLIKLAR VE GÖRSEL OLARAK KİTAPLAR

Gönreren Mediha Gürgöze











Kitaplar en değerli hazinemiz..
bilgiyi ve sanatı kayıt altında tutuyorlar..
her biri bir hazine sandığı..
hem aktardıkları kültür ve tarih  hem de kişisel tarihimizi bir arada tutuyorlar..

fikir aktarıyorlar..
o yüzden peşlerine düşülüp kimi zaman cezalandırılıyorlar..

kimi zaman da duygu aktarıyorlar..

Mediha Gürgöze bir masal derlemecisi ve yazar..
Can Çocuk Yayınlarından yayınlanmış..
Masal Masal Matitas isimli bir kitabı var.. bir diğeri de basıldı basılacak diye biliyorum..
bizimle hem kitaplığının bir köşesini paylaştı..
hem de dedesinden babasından kalma eski kitapları..
kitapların kapaklarındaki yıpranmışlığı ben çok sevdim..
dedenin babanın yaşlı elleri arasında yeniden yeniden sayfaların çevrilişini gözümün önüne getirebiliyorum..

kitap kapaklarındaki zarif süslemeleri..
kapağın cildinin çiçekli bir kumaşla.. /hem de morlu bir kumaşla/..
acemice tamir edilmişliğini çok sevdim..
onca sevilip okunmuş ki.. tamir gerektirmiş..
ne mutlu o kitaba ve onu okuyana..

Mediha benim çocukluğunu bilirim diyebileceklerimden..
o bizim kliniğe geldiğinde onsekiz yaşında yeni mezun bir hemşire idi..
ben de taze asistan..
birlikte çalıştık.. yıllar sonra yollarımız yenden kesişti..
bu kez meslek dışında bir de yazma ve okuma konusunda paylaşacaklarımız olmuştu..

teşekkür ederim ben mor kumaşla tamir edilmiş..
dededen kalan kitapları paylaştığı için..

Ekleyen: kurtlardan atalet olanı...
Düzenleme: saat 14.32'de..
sohbet sırasında söz ettiği eski kitapların dedesinden kaldığını söylemişti.. öyle kaydetmiş beynim..
hata yapmış..
kitaplar Mediha Gürgöze'nin babasından kalmış..
teyid etmek için sordum ..
-dedenden mi babandan mı yadigar dedim..
" Babam, hic okula gidemeyen, fuzuli aşığı bir adam..." dedi..
gözlerim yaşararak.. bu düzeltmeyi yaptım..

kurtlardan "şaşkın " olanı.. atalet yani...

düzeltme iki.. saat 15.52..
Mediha Gürgöze'nin bir diğer masal derlemesi 'Anadolu Masalları' Okyanus yayıncılık Dünya Masalları Dizisi'nde yayınlanmış..

düzelten gene ben kurtlardan "şaşkın" olan.. =)

Hiç yorum yok:

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?