5 Mart 2013 Salı

MUTFAK ÇIKMAZI/TAHSİN YÜCEL


Gönderen: Bir Dilim Sohbet


Tahsin Yücel okumakta oldukça geç kalmış biri yazıyor bu satırları. Kıymetini hep hissetsen de olmuyor, sıra gelmiyor işte bazen.

"Mutfak Çıkmazı", Antalya Kitap Fuarı ziyaretimde bu sayfanın hazırlayıcılarından biri olup aynı zamanda da sağlam bir Tahsin Yücel okuyucusu olan Leylak Dalı'nın "hadi bununla başla o zaman" dediği kitaptı. Hani bir de aşçıyız ya hesapta.

Sırada bekleyen onca kitaba rağmen "madem bunca geç kaldık, daha fazlası ayıp" deyip okudum hemen. İlyas'ın iç burkan hikayesi kadar Tahsin Yücel'in bunu anlatışındaki ustalığa da şapka çıkar benden. İnsan, usta bir edebiyatçıyla karşı karşıya olduğunu bir şekilde hep anlıyor bir yerden.

Bir saplantı hikayesi belki Mutfak Çıkmazı, bir "boşluğu bir türlü dolduramama" hikayesi...

Leylak Dalı'nın cümlesidir şu: "Ben Tahsin Yücel'in hep hakkı verilmemiş, kıymeti ıskalanmış bir yazar olduğunu düşünmüşümdür."

Kendi adıma külliyatı devirmeden bırakmak yok.

 
Mutfak Çıkmazı/Tahsin Yücel  
Can Yay./2011, 3. bası/160 sayfa
Roman

5 yorum:

mosguetravelerMosguetraveler dedi ki...

TANITIM İÇİN TEŞEKKÜRLER
LİSTEYE ALDIM

lale dedi ki...

ben bu kitabı almazmıyımmmmm

serpil dedi ki...

Benim de okuduğum ilk Tahsin Yücel kitabı buydu, ismi de ilginç gelmişti alırken.

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Görsel de güzelmiş, kitap da:))

hüznün tadı dedi ki...

Kumru ile Kumru en güzel kitabı bence. Şiddetle öneriyorun:))

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?