4 Mart 2013 Pazartesi

KIZARMIŞ PALAMUTUN KOKUSU/ENGİN GEÇTAN


Gönderen: Lale'nin Bahçesi



“Kızarmış Palamutun Kokusu”, Yaşamın nöbetini tutanların kitabı. Sevdiğinin mezarını bulup onun yanında yatmak için mezarından kalkan, onu bulamayan, geri dönmek istediğinde de kendi mezarını bulamayan Maria gibilerin mesela…
Yüzyıllar arası bir yolculuk, İstanbul’un bilinen ya da bilinmeyen tarihi… Bir paragrafta günümüzde yaşarken, diğer paragrafta 6-7 Eylül olaylarına karışmış olarak sokaklarda koşmak, hemen bir alt cümlede İstanbul’un ilk kurulduğu güne, Körler Ülkesinin karşısına kurulduğu güne gitmek gibi.
Kitap kahramanlarından birinin bir sözü var: “Denizi bir bardağa dolduramazsın ama her doldurduğunda denizdir”. Kitabın vaat ettiği bu, bir kitapta sizi denizlere daldırmak.
Engin Geçtan aynı zamanda bir psikiyatrist, karakter çözümlemelerini okurken bunu hissedeceksiniz. Bu kitabı okumak bir serüvenin içinde yaşamak gibiydi, okuyucuyu seyirci yapmayan, içine katan kitaplardan.

Keyifli okumalar diliyorum.

Kızarmış Palamutun Kokusu/Engin Geçtan
Metis Yay./2001, 2. bası/242 sayfa
Roman


6 yorum:

mosguetravelerMosguetraveler dedi ki...

BU TARZ HİÇ OKUMADIM ZANNEDİYORUM
AMA ÇOK İLGİMİ ÇEEKTİ KİTAP
TANITIM İÇİN TEŞEKKÜRLER
HAYIRLI GÜNLER

parıldayan çiçek dedi ki...

Engin Geçtan'ın kitaplarını üniversiteye başladığım yıl ilk aldığım kitaplardan biridir.Romanını okumadım.Güzele benziyor.

kara kitap dedi ki...

engin geçtan'ın ilk okuduğum kitabıydı. sonra tüm kitaplarını okudum.dersaadette dans'ı da tavsye ederim.

Homongolos dedi ki...

Benim için çok onemli bir kitapdır,3 kere okudum ve ara ara tekrar alırım elime..Emir karakteri okurken kıskandıgım bir karakterdi
Diğer romanları da çok iyidir,Tren ve Dersaadette Dans özellikle tavsiyedir

laleninbahcesi dedi ki...

bu demektir ki Dersaadette Dans mutlaka okunacak...

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Güzel bir kitapmış anlaşılan ama nasıl yetişeceğim bu okumalara bilemiyorum;)

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?