15 Mart 2013 Cuma

DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN TOMRİS UYAR


Gönderen: Leylak Dalı-Atalet


 

"Bu uzaklıktan bakıldığında masa, kıyıdan açılmaya hazırlanan bir tekneye benziyordu. Öteki masalar dolmuştu. Sanki birazdan bir şey olacak, diyelim bir düdük çalacak ve masa, kıyıyla bütün bağlantılarını koparıp engine doğru yol alacaktı. Ya da içli bir şarkı yükselecekti belki, eski kışların, eski yazların yüreğine saplanacak, eski sevgilerin kabuğunu sıyıracaktı."

Güzel Yazı Defteri/Tomris Uyar
YKY/2002, 1.bası/93 sayfa
Uzun öykü
Ali Arif Ersen'in desenleri ile

Tomris Uyar yaşasaydı bugün 72. yaşını kutlayacaktı. On yıl önce yitirdiğimiz yazarı, Edip Cansever'in 40. doğumgününde onun için yazdığı şiirle anıyoruz:

MAVİ UÇLU BİR KAPTAN

Eldivensiz ve sıkılmış
Hafif hafif terliyor
-görüyorum karşımda-
Burnuyla dudakları arası

Böyledir Tomris'in özel yaşı

Annesinin kolyesi
Gün ışığında pembe buğu
Ayakta dursa ne çıkar
Neye benziyor ki oturmuşluğu

Kansız kesilir boşlukta kolu

Pasaj'da yapma çiçekler
Laf atar saçlarına
Hazırdır karşılığı, bir öykü bulur
Anlatır gül kokularına

Görüntüsü kendisi
Akşamüstlerinden yapılmış
Nerden bulmuş acaba göğsü yerine
Kalbine bir ayçiçeği asılmış

Bir gün bir öğle sonu
Ne tuhaf, avcunda
Kalakalmış bir çocukluk durumu
Bana sorsa tam o sıra
Gözleri camdan bir Haziran çukuru

Susarsa susmayı da konuşan
"Mavi uç"lu bir kaptan

Doğum günün kutlu olsun Tomris Uyar...

2 yorum:

Arzu Sarıyer dedi ki...

Ben de kutluyorum ve size çok teşekkür ediyorum...

elif dedi ki...

gençliğimin en sevdiğim yazarı. lisede kitaplarını ne severek okumuştum. her sevilen gibi o da gitti...

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?