9 Ağustos 2013 Cuma

OĞULLAR VE RENCİDE RUHLAR/ALPER CANIGÜZ

Gönderen: Nazan Küçükkeleş
Editör: atalet


Görsel Nazan Hanım'dan..=)

kitabı yeni okuduğum ama kitapla ilgili fikrimi bu fotoğrafla birleştireyim dedim...

oğullar ve rencide ruhlar benim okuduğum ilk alper canıgüz kitabı..
utanıyorum.. bunu söylemekten.. geç keşfedilmiş yazarlar ve kitaplar senesi gibi oldu bu yıl benim için.. 

alper kamu beş yaşında bir memur ailesinin çocuğu..
üstün zekalı bir çocuk..kendine özgü bir çocuk.. 
bu kitaba da bir "polisiye" diyemeyiz..
miss marple .. hercule poirot ve edgar allen poe karışımı shostakowitch dinleyen..
düşünmenin ve bilmenin gücünü keşfetmiş.. yaşsız bir kahramanın.. sıradan yaşam ve mahalle- aile- ast- üst- kurum ilişkilerine bakış açısını da içeren..
çok özel ve o yüzden kategorize edemediğim bir tür..

yazar psikoloji mezunu sanırım bunun çözümlemelerin gerçekçiliği ve insanların duygu durumlarını dile getirme inceliği üzerinde çok katkısı var.. ..
hatta karakterlerin canlanıp sayfaların arasından hayata geçivereceklerine bile inanıyorsunuz okurken.. öyle gerçek karakterler.. ve aynı zamanda öyle gerçek dışılar.. 
hiç spoiler vermek istemiyorum..
 o yüzden sadece..
girişten alper kamu'nun kendisini tanıttığı paragrafı alıntıladım
"Beş yaş insanın en olgun çağıdır; sonra çürüme başlar.Ben Alper Kamu, birkaç ay önce beş yaşına bastım. Doğum günüm yaklaşırken vaktimin büyük kısmını pencerenin önünde, dışarıdaki insanları izleyerek geçiriyordum. Hızlanarak, yavaşlayarak, türlü sesler çıkararak ve bir yerlere bakarak yaşayıp gidiyorlardı. Bir gün onlardan biri haline geleceğimi düşünmek beni hasta ediyordu. Ne yazık ki bundan kaçış yoktu. Zaman acımasızdı ve ben hızla yaşlanıyordum."

Oğullar ve Rencide Ruhlar
Alper Canıgüz
İletişim Yayınları ,2009,204 sayfa 
Polisiye

Hiç yorum yok:

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?