10 Temmuz 2013 Çarşamba

SYBİLLE BEDFORD/TANRILARIN GÖZDESİ


Sybille Bedford ile tanışma kitabım.. eh ben bile heryere yetişemiyorum..=)
kitabın başında yazarın.. bu romanı yazmadan önce kafasında nasıl tasarladığı.. olayların geçeceği dönemleri nasıl seçtiği.. üç nesil boyunca akıllı kadınları nasıl oluşturduğunu anlattığı bir önsöz var.. ki o bile başlı başına okumaya değer..

kitap birinci dünya savaşı öncesinde başlıyor.. ve sonrasına kadar olan bir dönemi içeriyor..
kadınlar güçlü ve akıllı kadınlar..
bir o kadar da .. duyarlılar.. ve hiç biri diğerine benzemiyor.. anneanne anne ve torun olarak üç nesilde aktarılan ortak özellikler bunlar zeki güçlü ve duyarlı olmaları..
ama bu onları hayata karşı ne kadar hazırlıyor ve nasıl dayanışıyorlar gerektiğinde..

ben çok severek okudum..
özellikle savaş karşısındaki tutum ve duygularını..
kaçırmayın diyeceğim eserlerden.. 

Yazarın alman doğumlu olması ve yaşamını ingiltere'de geçirmesi.. ve igiliz yazar olarak anılması.. farklı kültürlerden ve etnik kökenlerden gelen insanları çok dolaysız ve doğru anlatmasını sağlamış.. sömürmeden.. abartmadan.. bir çok melez karakter yaratabilmiş..
1911 doğumlu yazarın ilk kitabı "Don Otavio'yu Ziyaret"i.. 1953de yazmış..
ilk ses getiren kitabı "Miras"..
türkçe'de üç kitabı basılmış.. Miras.. bataklık kumu ve tanrıların gözdesi.. 
ben diğer iki kitabını listeme ekledim.. sizi de bu yazarla tanışmaya davet ediyorum... 


Yazar : SYBILLE BEDFORD
CAN YAYINLARI, 2008, 352 Sayfa
Çeviren:Suat Ertüzün
Roman


Hiç yorum yok:

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?