13 Mayıs 2013 Pazartesi

ÖZDEMİR ASAF/ SANA MEKTUPLAR, HALUK ORAL/ ŞİİR HİKAYELERİ

Gönderen :atalet




bugün iki şiir kitabı birden.. kısa tanıtımlar.. 

şiir seviyorsanız özdemir asaf'sız..
asaf'ı seviyorsanız bu kitapsız.. olmaz
ilk eşiyle yazışmaları..
ilk mektuplar baştan çıkarıcı diğerleri.. sakinleştirici ..
genelde ben merkezci..

kızının dilinden dinlersek. 

"Çocukluğum, gençliğim bu mektuplarla geçti. Annemin çeyiz sandığında duran, mavi tafta kurdeleyle fiyonk yapılmış desteyi 1998 yılının Haziran ayında istediğimde ne yapacağımı bilmiyordum. İlkokula gittiğim günlerde babamın “Mektup, zarfın üzerinde ismi yazanındır, başkası açıp okuyamaz” sözleri aklımdan hiç çıkmamıştı. Mektupları ilk annemin okuduğunun verdiği cesaretle bir mektup aldım. Uzun zaman açılmadığı için zarflar birbirine yapışmıştı. 25 Eylül 1944 yılında yazdığı bu aşk mektubunda uzun uzun Narsizm’i anlatıyordu. Yazı dili, yazdığı konu, anlatımı beni etkiledi. Mektupların hepsini kaydetmeye başladımMektupların tamamını okuyunca, kitap olarak yayımlanabileceğini düşünerek yazdığı fikrine kapıldım. Zaten kitaba adını da vermiş. “Sana Mektuplar”. İlk düzeltmelere başladığım zaman babamın anneme olan duygularının değiştiğini gördüm. Bu değişiklikten dolayı kitabı üç bölümde değerlendirdim. İlk bölüm Aşk Mektupları - Ben’i Sana Anlatma, ikinci bölüm Evlilik Mektupları - İkinci Ben’le Ben’i Sana Anlatma, üçüncü bölüm Ayrılık Mektupları - Sen’i Sana Anlatma’dır."  
                  Seda Arun


Haluk Oral'ın Şiir Hikayeleri kitabına gelince.. o da.. meraklı şiir okuruna yönelik muhteşem bir kitap..

Özdemir Asaf’ın Lavinia’sı kimdi? Nâzım Hikmet’in Kurtuluş Savaşı Destanı’nın geçirdiği değişiklikler… Ahmed Arif ve tek kitabı olarak 60 baskı yapan Hasretinden Prangalar Eskittim… Melih Cevdet Anday’ın Tohum’u ilk nerede yayınlandı? Orhan Veli’nin divan çeşnisinde bir şiiri olarak Efsane… Kaldırımlar ve Necip Fazıl’ın şair yaşamı…Orhan Veli’nin Sere Serpe uyuyan ilhamı… O Belde için bir sadeleştirme çalışması… Yahya Kemal’den Salim Rıza’ya bir rubai… ve Tutunamayanlar… Haluk Oral’ın kaleminden…
                                                                                     tanıtım yazısından
Haluk Oral 
Şiir Hikayeleri
Türkiye İş Bankası Yayınları, 2009, 175 sayfa
İnceleme

Özdemir ASAF
Sana Mektuplar
Doğan Kitap, Şubat 2010 , 196 sayfa
Anı, mektup




Hiç yorum yok:

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?