7 Şubat 2013 Perşembe

TİYATRONUN CADISI/MACİDE TANIR


Gönderen: Leylak Dalı


O benim için önce sesti. Her sabah saat 10.00'da, çocuk kulağımla dinlediğim radyodaki "Arkası Yarın" programından yükselen, kavrayan, güven veren bir ses. Hafif çatallı ama insanda omuzuna yaslanmak ya da başını dizine koymak duygusu uyandıran bir ses. Yıllar sonra "Şehnaz Tango" dizisinde "Ranini" olarak görünce bu duygum pekişecekti. Tiyatronun ya da beyaz camın büyüsü. Gerçek yaşamı sahnede canlandırdıklarıyla uyumlu muydu bilemem ama her zaman  perdenin gerisindeki dev kadın olarak kaldı.

13 yıl olmuş "Tiyatronun Cadısı" yayınlanalı ve ben okuyalı. Çoğu yazılanlar silikleşti zihnimde. Net hatırladığım birşey var, hamile bir kadını canlandırdığı oyun süresince adet görmediği. O denli rolüyle bütünleşen bir oyuncu; hayranlık ve ibretle okuyarak bitirmiştim kitabı. "Tiyatronun Cadısı" yalnızca Macide Tanır'ın yaşam öyküsü değil, Türk tiyatro tarihine de ışık tutacak bir kitap. Bir kez daha elden geçirmenin tam zamanı. Dün kaybettiğimiz bu değerin anısı önünde saygıyla eğiliyorum.

"Tiyatroda her gece, anlayan bir kişi var diye oynadım
Yoksa ben varım dedim.
Bu kitabı da okuyacak bir kişi var diye yazdım.
Yoksa, gene ben varım.
Acaba o bir kişi siz misiniz?"

Ne mutlu ki o kişilerden biri bendim...

Tiyatronun Cadısı/Macide Tanır
Bilgi Yay./2000, 1.bası/351 sayfa
Yaşam öyküsü

2 yorum:

Arzu Sarıyer dedi ki...

O unutlulmaz denilen ses bir gün unutulur ama bu kitapla vermiş olduğu ses sonsuza uzanacaktır ...İyi ki yazmış ,iyi ki okumuşuz iyi ki Sevgili Leylak'cığım burada çok güzel tanıtıyorsun.Çok teşekkürler.Nurlarda yatsın Sevgili Macide Tanır ,hiç unutlmaması dileklerimle...

cigdemonur2 dedi ki...

Ben de Macide Tanır 'ın tiyatroya olan sevdasından ve saygısından çok etkilendim.
Kitabı yakın zamanda edinip okumuştum.

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?