16 Eylül 2013 Pazartesi

TEZER ÖZLÜ FERİT EDGÜ MEKTUPLAŞMALARI/ HER ŞEYİN SONUNDAYIM...


Gönderen: atalet


Sel yayıncılık aile arşivini açarak kayıp mektup ve fotoğrafların izini sürerek bu kitabın gerçekleşmesindeki katkıları için.. sezer duru'ya teşekkür etmiş..

ben de ediyorum..
önsöz ferit edgü'den..
zaten mektuplar da ferit edgü'ye yazılmış.. "bir tek seni kavrayabiliyorum" dediği.. sana herşeyi yazabiliyorum dediği ferit edgü'ye.. depresyonu hisleri günlük yaşamından kesitler var mektuplarda..
eserlerin doğuşuna tanık olduğumuz yazışmalar var.. 
"içine.. yım edebi türlerin.. romanın öykünün şiirin.. içine s.çayım bana yaşamın ucuna yapılan yolculuklar gerek bu yolculuğun türü olur mu?" demiş.. kitabına ne çok yakışırdı yaşamın ucuna yolculuk.. ama sen intiharın izi'ni seçmişsin.."demiş ferit edgü ona... 
bir kitabın doğumuna tanıklık ettim gibi heyecanlı bir duraklama yaşattı bana..

tezer özlü benim kızkardeş sevgisiyle sevip bağrıma bastığım güzel bir kadın.... ama aynı zamanda çok iyi bir yazar..
ilk tanışmam çocukluğun soğuk gecelerini okurken oldu tezer özlü ile.. 
askılı fanilası.. çizgili pijaması ile camları sobanın sıcağından ve üzerinde asılı çamaşırlar ya da çaydanlık yüzünden terlemiş camlar arkasında oturan babalarla ilgili hiç bir yaşamışlığım olmamasına rağmen.. 
bir süre babama tuhaf tuhaf bakmama yol açmıştı..
babamın o babalar gibi olma potansiyelini bana yaşatabilmişti.. 
o evlerdeki yaşamları getirip hayatımın tam ortasına koyabilmişti..

edebi günceler.. ve edebiyatçılar arasındaki yazışmalar ..
hele de sevdiğiniz yazarlara ait olanlar..
insana çok sevdiği birinin.. daha önce dinlemediği bir anısını dinlemek gibi..
farklı bir tamamlanmışlık duygusu veriyor..

ben çok sevdim..
siz de sevin isterim..

Tezer Özlü Ferit Edgü Mektuplaşmaları , "Her şeyin Sonundayım" 
SEL yayınları 2011 3.Baskı, 111 sayfa



Hiç yorum yok:

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?