31 Ocak 2013 Perşembe

FRANNY VE ZOOEY/J.D.SALİNGER

Gönderen: Sanat Notları /Sinem Ergün


Salinger'ı okuyanlar bilir. Hayali bir "Glass ailesi" yaratmıştır. Bunlarla ilgili kısa hikayeler yayınlamış, daha sonra hepsi biraraya getirilip "9 Öykü" adı altında bir kitap ortaya çıkmış. Salinger, aile bireyleri ile ilgili detaylı olarak iki kitap daha yazmış. Biri  "Yükseltin Tavan Kirişini Ustalar ve Seymour", diğeri ise "Franny ve Zooey". Salinger ile ilgili, yarattığı bu aile üyelerinin kendi kişiliğinin parçalarını yansıttığı söylenmektedir.

Ben kitabı okurken başta zorlandım, uzun cümleler bolca tasvirler ve konunun konuyu açması, benim odaklanmamı biraz zorlaştırdı, ama daha sonra bu anlatım sistemine alışınca bende merak uyandırmaya başladı. Konu ilerledikçe herkesin bir özeleştiri yapacağı ve pek çok farkındalık yaşayacağını düşünüyorum.


Kitapla ilgili daha ayrıntılı bilgi edinmek isterseniz, Sanat Notları'nın bu yazısında bulabilirsiniz.

Franny ve Zooey / J.D. Salinger
Yapı Kredi Yayınları / 2010 / 155 sayfa
Çeviren: Ömer Madra
Roman

Hiç yorum yok:

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?