6 Ocak 2014 Pazartesi

AZ/HAKAN GÜNDAY


Gönderen: Neslihan Tamyaman



 
Epeydir okumak istediğim ama nedense bir türlü sırayı getiremediğim bir yazardı Hakan Günday...
Anlam veremediğim bir içgüdü ile okumaya başlayınca hep okumak isteyeceğim hissim vardı..
"Az"ı okuduğumda "Daha" çıkmamıştı henüz..
Yani son kitabı idi Az ben okurken..
Genelde böyle yapıyorum, okumaya kendimi kaptıracağımı düşündüğüm bir yazarın birden çok romanı varsa hep en sonuncudan başlıyorum...
Az'dan başlamak çok doğru bir seçim olmuştu sanırım..
Beni allak bullak ettiği doğru.. Okurken kimi zaman içerdiği şiddetten başım dönüp gözlerimi kitabın sayfalarından ayrımak mecburiyetinde hissettiğim anlar oldu kendimi..Çocuk şiddeti vardı... Mide bulandırıcıydı...Ama bir o kadar da gerçeğin ta kendisiydi..
Kurgu için başlarda "hayal kırıklığı mı olacak nedir.. çok Türk Filmivari" diye düşünsem de ilerledikçe fikrim değişti...
Ama her şey bir yana Oğuz Atay...
Bu kitaptaki Oğuz Atay etkisi büyüledi beni..Yeniden okumayı istedim., yeniden.. Çünkü dönem dönem Oğuz Atay'ı hep yeniden okumak isterim ben.. Alır karıştırırım..
Az'dan sonra Daha çıktı, hemen okudum.. O da ayrı bir dünya
Şimdilerde dedim ki artık başa dönmekte fayda var Kinyas ve Kayra elimde
ve devamı gelecek şüphesiz
Ve Az'dan biraz:

"... belki de az çoktan fazladır. Belki de az, hayat ve ölüm kadardır! Belki de, seni az tanıyorum, demek, seni kendimden çok biliyorum, demektir. Bilmesem de, öğrenmek için her şeyi yaparım, demektir. Belki de az, her şey demektir. Ve belki de benim sana söyleyebileceğim tek şeydir..." (Sayfa 349)
 
 
Az/Hakan Günday
Doğan Kitap/2011, 1. bası/355 sayfa
Roman

 

Hiç yorum yok:

HANGİ KİTABI ARAMIŞTINIZ?